Bill Gates ve Steve Jobs hakkında...


Bu haberi okuduğunuzda, Bill Gates ve Steve Jobs hakkındaki tüm düşünceleriniz tepetaklak olabilir!

Bill Gates çok alçakgönüllü biri. Lükslerini sıralaması istendiğinde DVDlerini, kitaplarını ve atıştırdığı büfeleri sıralıyor. Karısıyla beraber kurdukları Bill and Melinda Gates Foundation vakfı aracılığıyla servetini yardıma ihtiyacı olan insanlara dağıtıyor. "İnsanlar yardım etmeyi soyut ve binlerce kilometre uzakta olan bir şey sanıyorlar. Ben oralara gittim ve gördüm. Verdiğim her kuruşun ihtiyacı olan insanlara ulaştığından emin olmak isterim, bu sayede işe yarıyor diyebilirim" diyor Gates ve ekliyor "Eğer paramı hayır işlerine dağıtmasaydım, şu anda gezegen üzerindeki herkesten daha çok param olurdu. Servetimin yüzde 99'unu hayır işlerine harcayacağım."
Gates'in yardımları meyvesini de veriyor, yardımlar sayesinde bu sene Hindistan'da hiç kimse çocuk felcine yakalanmadı. Geçtiğimiz günlerde Davos'a gitmeden önce yaptığı açıklamada AIDS, malaria ve tüberküloz ile savaş için 750 milyon dolarlık bir paket yaptığını söyledi.
Seattle'da gençlik zamanlarında, okulun antika bilgisayarında ders çizelgelerini düzenliyordu. Harvard'ı yarıda bıraktığında multi-milyar dolarlık bir şirketin kurucusuydu ve Microsoft ile haritası çizilmemiş tekno-dünyanın öncüsü oldu.

Steve Jobs ve Bill Gates'in farkı...

Bill gates, steve jobs, apple, microsoft, ölüm

Onu en iyi anlayanlardan biri de Apple'ın kurucusu Steve Jobs'tu. Bu iki adamın uzun ve fırtınalı ilişkisi çoğu zaman haberlere yansıdı. Fakat Gates şimdiye kadar anlatılmamış olan bağlarından sık sık bahsediyor: "Steve, benim de içinde bulunduğum bu alana muazzam katkıları olan inanılmaz bir dahiydi. İkimizin de periyotları oldu, mesela Macintosh'un erken zamanları, bizim onlardan daha çok çalışanımız vardı. Ve tabii ki rakiptik. Benim üzerinde çok yoğun çalıştığım kişisel bilgisayarlar (PC) Apple'dan daha yüksek pazar payına sahipti. Ta ki son 5-6 seneye kadar... Steve'in Mac, iPhone ve iPad üzerindeki iyi çalışması kesinlikle meyvesini verdi. Tam anlamıyla bir başarıydı ve birbirimizin işlerinden her zaman keyif aldık."
Bu sözler, sık sık Gates'in dominantlığını hatırlatan, Jobs'un Gates hakkında söylediklerinden daha nazik. "Zamanının çoğunu benimle yarışmak için harcadı. Steve benim hakkımda çoğu zaman kritik sözler söyledi." Jobs'a göre ise rakibi "hayal gücünden yoksun" "dar görüşlü" ve "türetiltilmiş"ti. Bir röportajında "Hap alsa ve dünyanın çatısına çıksaydı, (Gates) daha kapsamlı biri olabilirdi" bile demişti Steve Jobs...

Gates'in Jobs'a duygusal mektubu...

Bill gates, steve jobs, apple, microsoft, ölüm

2007 yılında Gates Microsoft'tan ayrılıp eşiyle beraber yardım vakfını kurduğunda atmosfer değişti. "Steve ve ben beraber etkinlikler düzenledik ve daha nazik biri olamazdı... Microsoft'tan ayrıldıktan sonra, onunla daha çok zaman geçirdim."
Jobs ölmeden önceki aylarda, Gates ona daha uzun süreli ziyaretlerde bulumuştu. "Saatlerce geçmiş anılarımızdan ve gelecekten konuşurduk" diyor Gates... Daha sonra, eski düşmanının ölümü yakınken ona bir mektup yazmış. "Steve'e yarattığı şirket hakkında ne kadar iyi hissetmesi gerektiğini yazdım. Çocukları hakkında yazdım, tanıdığım Jobs hakkında yazdım."
Bu son jesti barışmak için yapmadığını söylüyor Gates ve ekliyor: "Yapılacak bir barış yoktu. Çünkü savaşmıyorduk. Büyük ürünler yaptık ve rekabet her zaman olumlu bir şeydi. Affedilecek bir şey yoktu."
Jobs'un ölümünün ardından Gates, eşi Laurene'den bir telefon almış. Laurene ona "Steve mektubundan çok memnun kaldı ve onu yatağının başucuna koydu" demiş.

Paralar sonunda suyunu çekecek...

Bill gates, steve jobs, apple, microsoft, ölümGates'in çok nadir insansal olaylardan bahsettiği biliniyor. Bir matematikçi olarak, numaraları duygulara tercih ediyor çünkü. Fakirlik ve çaresizlik içindeki milyonlarca insana odaklanıyor. Ölümün bu kadar yakın olduğunu görmesi, hayatı ve serveti üzerindeki amaçlarını da değiştirmiş. Ziyaret ettiği bir okulda, çocuğun sorduğu "amacınız ne?" sorusuna "56 yaşındayım. Umarım, [gereksiz] ölümlerin sıfırlandığını görmek için bir 25 - 30 sene daha yaşarım" cevabını vermiş.
"Bunun mirasla alakası yok. Bunun olduğunu görmek isterim. Benim işim bu" diyor Bill Gates. 3 çocuğu var ve hiçbirisinin bir miras beklentisi olmadığını söylüyor: "Bizim vakfımız, Melinda ve benim hayatımdan daha fazla yaşamayacak. 20 sene sonra biriktirdiğimiz tüm kaynaklar bitecek. Bir aile şirketimiz yok ve benim çocuklarım da kendi kariyerlerini yapacaklar" diyor.
Bill Gates "Ben kişisel bilgisayarlara inandım ve hayatımı ona adadım. Eğer bir hayaliniz varsa ve hayaliniz gerçek olursa, gerçekten çok hoş oluyor" diyor. Şimdi arzusu büyüdükçe hedefleri de büyüyor, hastalıkları ve açlığı bitirmeye çalışıyor. Zengin dünyanın yaşamını değiştiren adam aynı şekilde fakir dünyanın da ölümünü değiştirmeye kararlı.


Bill Gates ve Steve Jobs hakkında... için “0 yorum” bulunmaktadır.

Bu Bir 'WebPlusBlog' Ürünü Olup Tüm Hakları Saklıdır®www.webplusblog.blogspot.com