Online Alışverişte Kaliteli Alışveriş Sepeti için 10 İpucu \[ Dosya Konusu ]


Alışveriş kavramı göz önüne alındığında alışveriş sepetinizin kalitesi son derece önem arz ediyor. Online alışverişte de durum aynı. Başarılı bir online alışverişin önemli anahtarı bir alışveriş sepeti oluşturmaktan geçiyor.
Alışveriş sepeti kavramı çokta uzak olmayan bir geçmişte hayatımıza girdi. E-ticaret sitelerinin ziyaretçilerine yönelik başlattığı bu uygulama klasik alışveriş sepeti mantığında, web sitesi üzerinde gezinirken dilediğiniz ürünü değerlendirip alışveriş sepetinize atıyor ve ödemeyi en son yapabiliyorsunuz.
Ziyaretçinin seçtiği ürünü ödeyip onu alabilmesi kavramı aslında alışveriş sepetinin tam karşılığı oluyor Rahat alış veriş için sitede dilediğince zaman geçirip en son istediğini almak isteyen müşteriler için oldukça önemli olan bu kavrama bazı web site sahipleri performans ve tasarım açısından yeteri kadar önem vermemekte. Buna rağmen kullanıcı dostu bir alışveriş sepeti oluşturmak için aşağıdaki ipuçlarına bir göz atın.





Belkide bunların hepsini zaten uyguluyor olabilirsiniz ancak ikinci kez göz gezdirmenin kimseye zararı dokunmaz=)
Alışveriş Sepetindeki Ürünlerin Saklama Süresini Uzatın[
Online alışveriiş esnasında elde edilen verilere bakıldığında erkeklerin %16'sı kadınların %26'sı[ alış veriş esnasında anlık alışverişleri erteliyor yani ürünleri alışveriş sepetine atıyor. Ancak ikinci defa online satış platformuna döndüklerinde sepetleri boş oluyor. Ancak müşterilen büyük bir kısmı alışverişlerinde bir süre aksama olduğunda kendi arabasının içindekilerin belli bir süre canlı kalmasını[ istiyor. Dolayısıyla alışveriş sepetlerinin raf ömrünü arttırmakta fayda var bu da site sahibi yazılımcının sağlayacağı bir ayrıcalık gibi görünüyor, aksi taktirde elinizi çabuk tutmanız gerekecek.
Ziyaretçiler için Satın Alma İzni[
Yapılan araştırmada online alışveriş platformuna adım atan ve zorunlu kaydı tamamlama zorunluluğunu öğrendiği anda siteyi terk eden kullanıcıların oranı %23 olarak[ saptanmış. Bu oldukça yüksek bir rakam bu yüzden farklı yollara baş vurarak( ki bu yaratıcı fikirlere açık bir konu ) bazı durumlarda misafirler için satın alma iznini test etmek yararlı olabilir. %23 hiçte yabana atılacak bir rakam değil.
Kayıt Adımlarının Azaltılması



Kayıt işleminde kullanıcıya sunulan çok sayıda adım satın alma esnasında sepetini doldurmuş bir kullanıcıya yeteri kadar zorluk çıkarabiliyor. Bu konudaki tavsiyeler 2 veya 3 adımdan fazlasını kullanmamanız yönünde hatta mümkünse daha aza indirgemekte fayda olduğu belirtiliyor ancak bana sorarsanız işi 1 sayfada da halletmeye çalışmayın bir orta yol bularak temel ve basit 3 adımda satın alma ve teslim tarihi konusunda müşteriye bilgi verebilirsiniz.

Güven Oluşturmak







Müşterileriniz sizin onların verilerini koruduğunuzu anlamaları gerekir bunun için veri şifrelemenin tüm olası çeşitlerini kullanmanızda fayda var. Sonuçta güven alışveriş oranını arttıracak başarılı bir etken. Onlara alışveriş sayfasının görünür bir yerine SSL koruma işareti koyduğunuzu göstermek gerekir. Bunun için ideal yer ödeme düğmesinin hemen yanı olabilir.

Dahili Form Doğrulama Kullanın




Ürün alışverişi esnasında sipariş formu dolduran müşteriler belirli veriler eklemede hata yapabilir bu hem size hemde müşterilerinize için önemli sorunlar çıkartabilir. Bu tip sorunları önlemek için yerleşik bir doğrulama formu kullanın. Bu yöntemi kullanan sistemlerin kullanılabilirlik açısından alışveriş sonrasında sepetini terk eden müşteriler için sorunları %22 oranında azalttığı görülmüş.

Kullanıcı İşlemlerini Basitleştirin

Online platform kredi kartı arkasında listelenen CVV kodu ile kredi kartını kontrol etme gereği duyarsa konumu açıklamak için emin olun ki bunda fayda var şöyle ki hatayı engellemenin en iyi yolu tam olarak CVV kodunun nerede olduğunu göstermektir. ( Bunu yapmayan platformun kaldığını sanmıyorum artık ) Tabi ki bu en temel örneklerden bir tanesi sıkıntı çıkabileceğini düşündüğünüz farklı noktalara bir an evvel neşter vurmakta fayda var.

Daha Belirgin "Satın Al" Düğmesi




Seçilen ürü almak isteyen kullanıcıların dikkatini çekecek renk, metin ve yerleştirme oranına sahip olmalı. Bu durum online alışverişi etkileyen en önemli unsurlar arasında yer alıyor. E-Ticaret ve web tasarımda renk düzenine ve ürünün sayfadaki konumuna son derece önem gösterin.

İletişim Bilgileri ve Online Danışma Bölümü

Satış işlemlerinde ki önemli noktalardan birtanesi de iletişim. Online mağaza yöneticisine ait telefon ve çevrimiçi danışman sipariş işlemleri sırasında en büyük ihtiyaç duyulan kısımlar. Zira araştırmalarda ziyaretçilerin %70'i satın aldıkları ürünler hakkında birtakım bilgiye ihtiyaç duyuyor. Satışı gerçekleştirilen ürünler hakkında gelebilecek her türlü soruya cevap bulunan bir platform oluşturulmalı.

Sepetin Bulunduğu Sayfadaki Hız Optimizasyonu






Yavaş yüklenen sayfalar ziyaretçilerin alışveriş sayfasını terk etme oranını arttıran en büyük etken. Buna ek olarak bu kötü performans platformdaki çalışma ortamıyla alakalıdır. Sorunu halletmek için daha geniş bir açıyla yaklaşmakta fayda var.

Bilgilendirme

Siparişin ilk adımında müşteriye ait e-posta adresi alındıysa onları fark etmeden terk ettikleri alışveriş sepetleri için hatırlatmalarla uyarabilirsiniz. Tabi ki aşırı önem göstermekten bahsetmiyorum ancak farkındalık müşteri memnuniyetini arttıracaktır hemde ziyaretçi açısından unutulmuşu hatırlamak zevkli bir alışveriş kılacaktır.

Bu tip küçük şeyler hemen hemen farklı birçok platformda kullanılmakta ancak belli başlı birkaç maddeyi iyice irdelemekte fayda var özellikle e-Ticaret web tasarımcısı için önemli olan bu konular aslında müşteriye yansıyan mutlu ve başarılı bir online alışveriş demek oluyor. Temel noktada aktardığım bu öneriler olmazsa olmazlardan tabi sepet hakkında yapılacak farklı iyileştirmeler artıları da arttıracaktır.







Online Alışverişte Kaliteli Alışveriş Sepeti için 10 İpucu \[ Dosya Konusu ] için “0 yorum” bulunmaktadır.

Bu Bir 'WebPlusBlog' Ürünü Olup Tüm Hakları Saklıdır®www.webplusblog.blogspot.com